9 Mart 2012 Cuma

doğalım,doğalsın,doğalız...



daha öncede bahsettiğim gibi oragnik ürün takıntım oldukça arttı bu aralar.içeriğindeki kimyasalların hem doğaya hem sağlığa zarar vermesi yüzünden ufak çaplı bir araştırmaya giriştim.bu kimyasalların zararlarını tek tek anlatıp canınızı sıkmak istemiyorum.isteyen internetten araştırabilir ve bu takıntımın nedenini anlayabilir.
gelelim sadede,oğlum doğduğundan beri sabun tozu kullanıyoruz.kokusu ve performansı bana göre oldukça iyi fakat nedense ben bugüne kadar o büyülü deterjan kokularından vazgeçip kendi çamaşırlarım için kullanmamıştım.sadece oğlumun deterjanı sıfatıyla yer alıyordu dolabımda.tamamen doğal olması nedeniyle iki gün içinde yıkayabildiğim kadar çamaşırı yıkadım sabun tozuyla.oldukçada memnun kaldım.yumuşatıcıya gerek olmamasıda cabası.fakat inatçı lekelerde nasıl sonuç verir bilmiyorum.
dün yüne araştırırken internette bir ürünle karşılaştım.new matik.100%100 doğal ürünler üreten bu firmanın türk olması ise gerçekten harika.
ürünleri incelemek için google amcaya new matik yazıp araştırabilirsiniz.evime taşınır taşınmaz alıp denemeyi planlıyorum.şampuan,sıvı sabun,duş jeli,bulaşık makinesi deterjanı,çamaşır makinesi deterjanı gibi ürünleri mevcut.
bu ürünün satış noktaları : metro alışveriş merkezleri ve carrefour alışveriş merkezleri

dipnot:
Çamaşır ürünlerinin çoğu doğal ortamda ayrıştırılıp geri kazanılmayan malzemeler; fenol, amonyak, naftalin ve diğer zararlı kimyasal maddeleri içerirler.yani kansorejendirler.

bulaşık deterjanları :
Piyasada satılan bulaşık deterjanlarının çoğunda yüksek düzeyde fosfat ve klor bulunur. Yanlışlıkla yutulursa çok önemli sağlık sorunlarına yol açar. Bu nedenle bulaşıklarınızın çok iyi durulanması gerekir. Düşük düzeyde klor gazları tehlikesiz kabul edilse de bulaşık yıkama süreci boyunca, küçük miktarlarda dışarı verilen klorun etkisiyle oluşan solunum zorluğu, göz yanması, yorgunluk, baş ağrısı gibi semptomlara yol açabilir. Bunun yanında klor, kanalizasyon sistemine karıştığında organiklerle birleşerek son derece tehlikeli bir kimyasal madde olarak bilinen trihalometanı meydana getirir. Klor aynı zamanda kanalizasyon sistemindeki maddeleri parçalama fonksiyonu olan yararlı bakteri ve mikroorganizmaları da çabucak öldürür. Bulaşıklar için kullanılan deterjanların da ana maddeleri petrol kaynaklı ve bu sebeple bakterilerce ayrıştırılıp doğaya tekrar kazandırılamıyor, genellikle de çeşitli kimyasal l katkı maddeleri, sentetik esanslar, kokular ve renklendiriliciler içeriyor.

oda spreyleri:

Oda deodorantlarının çoğu hiçbir şekilde havadaki kötü kokuları yok etmez. Bazıları rahatsız edici kokuları, hoş kokularla örtmeye çalışır, bazıları da burun yollarını yağlı bir tabakayla kaplayıp koku alma duyumuzu engelleyen bir kimyasal yayar. Oda deodoratlarında bulunan kimyasal maddelerden bazıları naftalin, fenol, kresol, etanol, ksilen ve formaldehit'tir.
bunlar sadece birkaç örnek
ayrıca tüm dünya kullanıyor bu ürünleri bir tek benmi dikkat edeceğim diye düşünmeyin.amerikada çok yaygın olarak ev kadınlarının bu ürünleri kullanmayı yıllar önce bıraktığını belirtmek isterim.
sağlıklı ve doğal kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dur yolcu!!!
okuyup kaçmak olmaz bir yorum bırak bakalım...